wtorek, 23 grudnia 2014

Yeti - Eva Susso, Benjamin Chaud i życzenia świąteczne



Książki dla najmłodszych to temat rzeka. Wielokrotnie pisałam, że trudno wybrać te wartościowe w zalewie tekstów kiepskich i często brzydko ilustrowanych. Dlatego też ostatnio sięgnęłam po sprawdzony duet Susso i Chaud, który stworzył m.in. świetną książeczkę Babo chce, o której więcej możecie przeczytać tutaj. Szwedów znam również z innych książeczek z tej serii Binta tańczy oraz Lalo gra na bębnie. Czy tym razem sprostali moim wymaganiom? Niestety, nie do końca.
Książka jest przeznaczona dla nieco starszych dzieci niż seria o rodzinie Babo. Historia opowiada o dwóch braciach – Uno i Matim, którzy podczas zabawy na śniegu gubią w lesie drogę do domu i spotykają yeti. Okazuje się, że potwór mieszka blisko domu chłopców. Co więcej, zupełnie nie przystaje do naszych wyobrażeń. Jest bardzo miły i przyjacielski, a po krótkiej wizycie braci w jego grocie pomaga im wrócić do domu.
Dlaczego książka mnie nie zachwyciła? Po duecie Susso i Chaud spodziewałam się znacznie więcej. Mimo wszystko zarówno sam tekst, jak i rysunki, oceniam pozytywnie. 

Pozostając w zimowym klimacie wszystkim Czytelnikom mojego bloga przesyłam moc świątecznych życzeń i samych dobrych książek pod choinką. Na koniec proponuję Trójkowego Karpia 2014.

9 komentarzy:

  1. Też nie byłam wniebowzięta, ale ogólnie książka bardzo mi się podobała. Zabawna, ciekawa, po prostu sympatyczna.
    Wesołych Świąt kochana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mamy takie same odczucia:)
      Dziękuję Ci Basiu!

      Usuń
  2. Szkoda,'że książka nie zrobiła na Tobie dobrego wrażenie. Czasami tak bywa. Bogatego książkowego Mikołaja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że tak będzie:) Książki to najlepsze prezenty!

      Usuń
  3. Może się kiedyś skuszę na zakup tej książki!
    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam nic do napisania w temacie to przynajmniej, żeyczę wesołych świąt.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdrowych i Pogodnych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tobie Także spokojnych i pogodnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń